Tirsdag den 21. februar 2017

I dag et eksperiment med forskellige teknikker i flere lag.

Billede 1. Jeg har brugt blå og grøn akrylmaling på en meget våd bund, herefter har jeg sprøjtet mere vand på og derefter sprøjtet sprit på hist og her, så der fremkommer former og mønstre i malingen. Det skal tørre meget længe. Det nytter ikke at bruge en hårtørrer til at tørre med, det får bare malingen til at flyde helt ud.

Billede 1
Billede 2. Da det var helt tørt fik det et lag med regular gel gloss, som også skal tørre, inden næste lag lægges på. Jeg gentog processen fra før med blå og grøn, sprøjtede med vand og sprit og lod det tørre helt op igen.


Billede 2
Billede 3. Igen et lag med regular gel gloss, som skal tørre helt. På 3. lag brugte jeg gul og rød akrylmaling og gentog ellers hele processen med vand og sprit igen. Tørre igen og herefter endnu et lag med regular gel gloss. Det er en ret langsommelig affære.


Billede 3
Billede 4. Så langt, så godt! Hvad skal der så videre ske? Min fantasi rakte ikke længere end til at lave cirkler over det hele. Hvis man ikke lige kan se det, så er der altså 10 cirkler i alt, 3 store og 7 små. Billedet endte med at se sådan ud. Det kan sikkert vende på alle måder, jeg har valgt at vende det som det viste.


Billede 4 - det endelige resultat
Artmoney på akvarelpapir 300 g 12 x 18 cm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar